Vaak wordt gedacht dat een klant alleen maar meer gaat kopen wanneer deze korting krijgt. Een leuk geschenk blijkt echter aantrekkelijker zijn dan het geven van kortingen! De oorzaak hier van ligt bij de waarde van het gegeven product. Doordat het product als extraatje bij het normale product komt ziet de consument dit als kwaliteitsverbetering. Men telt de waarde van het geschenk dus bovenop het normale product. Kortingen doen het tegenovergestelde en brengen de waarde van het product naar beneden. Dit blijkt uit onderzoek van de University of Maryland en de Monash University.
Het onderzoek werd uitgevoerd doormiddel van een experiment. Men bood klanten een gratis product aan bij aanschaf van een ander product en liet op basis daarvan de waarde van het product kiezen. Andere klanten kregen korting en moesten daarna vertellen wat ze normaal voor het product zouden betalen. Het verschil was opmerkelijk te noemen en laat volgens de onderzoekers zien dat promoties met een goedkope discount de waarde van producten devalueert.
Wanneer een geschenk wordt aangeboden ziet men een product dus niet in waarde verminderen maar bij het geven van korting wel. Men kan zelfs juist verwachten dat de kwaliteit van het hoofdproduct overgaat op het extraatje! Wanneer u op zoek bent naar een leuke actie met promotieproduct bent u bij Promothing aan het juiste adres. Geen inspiratie? Vraag ons eens met uw mee te denken! Wij hebben jarenlange ervaring op de relatiegeschenken en promotiemiddelen-markt en denken graag met u mee!
Bron: express.be
Geef een reactie