Groot, groter, grootst, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. Zomaar een aantal uitspraken die met omvang te maken hebben! Een relatiegeschenk hoeft eigenlijk lang niet altijd groot te zijn om effectief te zijn. Denkt u eens aan iets eenvoudigs als een pen. Een voorwerp dat niet groot is en niet te veel kosten met zich mee hoeft te brengen. Toch is het een geschenk dat enorm veel herkenbaarheid kan opleveren. Het is namelijk een artikel dat iemand altijd op het bureau, in de etui of op zijn kladblok heeft liggen.
Andere kleine relatiegeschenken zijn producten als: aanstekers, sleutelhangers, lanyards en door de technologische revolutie zelfs de USB-stick. Verder zijn ook zaken als mutsen,petten en sjaals heel goedkoop verkrijgbaar! Belangrijk bij het geven van een klein relatiegeschenk is het bedrukken hiervan. Wanneer u een artikel niet bedrukt bied het bijna geen herkenningswaarde en dat is juist waar u van kunt profiteren. Bij grotere cadeaus onthoud iemand namelijk vaak van wie hij het ontvangen heeft, bij kleinere is ditvaak in het bedrijfsleven niet het geval.
Wanneer u een gelimiteerd budget heeft is het slim om goed te gaan kijken aan wie u het geschenk gaat geven. Een account manager is iemand die vaak op de weg is en meerdere bedrijven bezoekt. Een uitstekend voorbeeld van iemand bij wie een relatiegeschenk iets toe zal voegen. Geeft u het geschenk aan een administratief medewerker is de kans dat meerdere mensen dit geschenk zien een stuk kleiner. Denk daarom goed na bij het kiezen van een klein geschenk en zorg ervoor dat u van te voren weet wat, aan wie en hoe u het geschenk gaat geven.
Geef een reactie