Angry Birds waren een aantal jaren geleden enorm populair dankzij de Smartphone game. Sinds dit jaar zijn de pluizige karakters uit de game ook in een film te zien. De lancering van deze bioscoopfilm heeft er voor gezorgd dat Plus een Angry Birds actie heeft gehouden.
Bij iedere bestede 15 euro ontving de klant een Angry Birds-premium. Er waren totaal 25 verschillende Angry Birds om te verzamelen en deze zijn allemaal op elkaar te stapelen. In de laatste weken van de actie kwam de supermarkt bovendien nog met een aantal ‘limited editions’.
De actie was een groot succes en zorgde ervoor dat het marktaandeel van plus 6,59 procent bereikte. Dit terwijl het concern al jaren stabiel op de 6% opereerde. De spaaractie liep van 15 mei tot en met 18 juni.
Op ons blog hebben wij het vaker over succesvolle spaaracties. Zo doet MCDonald’s het altijd heel goed met hun Coca Cola glazen, heeft Albert Heijn de moestuintjes, had Jumbo de juichpakken en heeft Douwe Egberts al heel erg lang de koffiepunten!
Bron: Promz
Geef een reactie