De Olympische spelen zijn traditioneel gezien een groot marketing / promotiemoment. De vele sponsoren maken iedere 2 jaar gretig gebruik van de exposure ter promotie van hun eigen producten! De winterspelen zijn echter het kleine broertje van de zomerspelen. Zo blijkt dat er op dit moment slechts 21 olympische campagnes gevoerd worden door merken in Nederland. Bij de zomerspelen van 2012 waren dit er ruim 50!
Voornamelijk bedrijven die hoofdsponsor zijn van de spelen zijn actief in hun marketingcampagnes! Denk aan bedrijven als Procter & Gamble (Dreft,Gilette,Head&Shoulders), Coca Cola, Mcdonalds, Visa en Samsung! Dit alles blijkt uit onderzoek van activatiebureau Activate&co.
Schaatsen is de populairste sport tijdens de campagnes. Bij de helft van de campagnes richt men zich hier op. Vaak ligt de focus op individuele helden als Sven Kramer en Ireen Wüst!
Zelf bezig met een leuke campagne op basis van de spelen? Wij adviseren u graag!
Bron: Promz
Geef een reactie