Heeft u binnenkort een beurs, of organiseert u misschien zelf regelmatig beursevenementen? Promotie is bij iedere beurs de sleutel tot succes! Op de meeste evenementen staan tientallen of zelfs honderden standhouders en als bezoeker is het dan ook onmogelijk om iedere standhouder te onthouden.
De gouden tip om ‘awareness’ te genereren bij uw potentiële klanten is dan ook door gebruik te maken van goed promotioneel materiaal! Wanneer u een opvallend, uniek of passend geschenk gebruikt is de kans dat potentiële klanten aan uw bedrijf denken een stuk groter. Heeft u bijvoorbeeld iets met auto’s kunt u een sleutelhanger in de vorm van een band geven, doet u iets met warmte geeft een aansteker een duidelijke associatie en doet u iets met licht is een zaklamp een goede manier om zowel een associatie als het nut aan te geven van uw producten!
Associatie is de boodschap! Bedenk goed wat voor product u aan uw potentiële klanten wil geven. Zoals eerder vermeld is het enorm belangrijk wat voor soort product u aan de bezoekers wil geven. Een goed idee is om associaties te gaan leggen met uw bedrijfsvoering en de unieke aspecten die hierin naar voren komen. Bedenk goed wat uw bedrijf doet, waarom en met welke gereedschappen. Bekijk dan de reusachtige lijst met mogelijkheden en kies het product dat het meest bij uw bedrijf past. Door associaties te leggen zult u het bedrijf worden waar klanten aan denken wanneer ze een bepaald soort artikel nodig hebben of wanneer ze het artikel in kwestie zien!
Een goede stevige tas kan wonderen betekenen. U ziet het steeds weer gebeuren: u bent op een beurs en iedereen loopt met het zelfde tasje terwijl er toch verschillende soorten worden uitgedeeld door verschillende bedrijven. Vaak is het slim om iets meer geld uit te trekken en een steviger en kwalitatief beter product te gebruiken. Wanneer mensen op een beurs een tas gebruiken kiezen zij vaak het beste aanbod en raakt de rest in vergetelheid. Zonde van het geld dus!
Kortom, wanneer u op een beurs staat is het belangrijk om een uniek en waardig product aan uw potentiële klanten te geven. De associatie en ‘top of mind awareness’ die u met een goed product verkrijgt is het meer dan waard!
Geef een reactie