Hot Wheels, wie kent ze niet? De speelgoedauto’s die heel wat jeugdherinneringen oproepen bij de meeste mannen! De kwalitatieve speelgoedproducten zorgden voor heel wat speelplezier maar nemen nu ook een maatschappelijke taak op zich. Namelijk het strijden tegen alcohol in het verkeer. Hot Wheels heeft in India recentelijk een heel leuke campagne op gezet met behulp van een relatiegeschenk!
Matell, de fabrikant van Hot Wheels heeft in Mumbai (India) een campagne opgezet met behulp van een sleutelhanger met daaraan een gecrashte Hot Wheels auto. Bezoekers van locale pubs, discotheken en clubs geven hier hun sleutels aan de parkeerwacht(valet) die deze voor de bezoeker verplaatst. Aan het eind van de avond wanneer het tijd werd om te vertrekken krijgen de bezoekers deze terug. In de tussentijd is hier een sleutelhanger met kapotte Hot Wheels aan bevestigd. Op deze auto staat de tekst: ‘Even a small drink is enough’ gedrukt. De bestuurders die een dergelijke sleutelhanger kregen reageerder hier enorm positief op en velen besloten om met de taxi terug te gaan! Een ideaal voorbeeld van het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid en het tegelijk promoten van je merk!
Bron: Ogilvy’s news.
Geef een reactie