Ach, het EK. We zijn nog steeds verdrietig dat we er niet naar toe zijn gegaan als Nederland. Het EK heeft ons dit jaar echter wel een voorbeeld gegeven van de nadelige effecten die sponsoring kan hebben. Ieder land wordt gesponsord door een kledingmerk en krijgt daardoor een vrachtwagenlading met Tenue’s om te gebruiken tijdens het toernooi. Het is dan natuurlijk belangrijk dat het land goed presteert en daardoor reclame maakt voor het merk. Zwitserland presteerde dit jaar prima maar toch leverde dit niet het gewenste resultaat op voor kledingsponsor Puma.
Tijdens de wedstrijd Zwitserland – Frankrijk scheurden namelijk maar liefst vijf shirts van het Zwitserse elftal. Sociale media stond vol met grappen en opmerkingen en hoewel dit natuurlijk publiciteit oplevert komt dit het merk Puma niet ten goede. Het grote publiek dat naar het EK kijkt gaat namelijk de scheurende shirts met de merknaam associëren. De kans is daardoor groot dat consumenten in de sportwinkel minder snel een Puma tenue aanschaffen. Puma heeft een onderzoek aangekondigd naar de scheurende shirts en benadrukt dat het slechts in een wedstrijd is gebeurt. Toch heeft het merk zeker een ‘scheur’ in het imago opgelopen.
Deze wedstrijd heeft ons geleerd dat het belangrijk is om bij het kiezen van een relatiegeschenk te kiezen voor een product van goede kwaliteit. Consumenten en relaties associëren bedrijfsnaam en productkwaliteit met elkaar. Heeft u vragen over de kwaliteit van de producten die wij leveren? Wij van Promothing staan u graag te woord en geven u een passend advies! U kunt ons altijd bellen via 038 – 423 45 00 en natuurlijk kunt u ook mailen of langskomen in onze showroom.
Bron: Promz
Geef een reactie